Microsoft ve Meta, Twitter’ın X’e dönüşmesinin önüne büyük bir taş koyabilir
Elon Musk, Twitter’ı X olarak yeniden markalaştırmaya çalışırken, her ikisi de değerli ticari markalara sahip olan Microsoft ve Meta ile yasal sorunlar yaşayabileceği konuşuluyor.
Geçen hafta sonu Elon Musk, Twitter’ın bluebird logosunu X ile değiştirme niyetini açıkladı ve ardından X.com’u Twitter’a yönlendirerek bu niyetini resmileştirdi. Logoyu X logosu ile değiştirerek bu hamlesini sürdürdü. Ancak yine de, belirli ticari markalar şu anda Meta ve Microsoft’a ait olduğundan, marka bilinci oluşturma planları yasal bir engelle karşılaşabilir.
Reuters tarafından tespit edildiği üzere, Microsoft şu anda “X” ticari markasının bir kısmına sahiptir ve Redmond devi bu ticari markayı 2003’ten beri sürdürmektedir. . Bu ticari marka, Xbox donanımı da dahil olmak üzere çoğunlukla Microsoft oyun serisini kapsıyor olsa da, Twitter’ın Xbox logosuna benzeyen yeni logosuyla başka bir sorunu da beraberinde getirebilir. eğer meta2019 yılında şirketin sosyal ağlar için olduğunu söylediği mavi ve beyaz bir “X” logosunu ticari marka haline getirdi.
Şirketlerden herhangi birinin yasal bir dava açıp açmayacağına dair henüz bir bilgi bulunmamakla birlikte, bu durum Twitter’ın resmi yeniden markalaşma planını etkileyebilir. Reuters’e konuşan ticari marka avukatı Josh Gerben, “ Twitter’ın bu konuda birileri tarafından dava edilme şansı %100dedi ve devam etti: var.
Musk, geçen yılın sonunda satın alınmasından bu yana Twitter’ı çevreleyen çeşitli sorunları aşmak için büyük çaba harcıyor. Musk’ın Twitter deneyi, şirketin eski çalışanlarının açtığı davalarla, platformdan ayrılan reklamverenlerle, herkesin Twitter Circle tweet’lerini görmesine izin veren bir güvenlik ihlaliyle ve çok sayıda işten çıkarmayla karşı karşıya kalmasıyla güçlü bir zaman geçiriyor.